Witte de With Contemporary Art
Sarah Demeuse
M
Sarah Demeuse

Sarah Demeuse maakt tentoonstellingen en boeken; ze vertaalt, schrijft en leest over kunst en meer. Demeuse was lid van het curatorenteam voor de 9de Mercosul Biennial Porto Alegre (2012-2013). Samen met Manuela Moscoso richtte ze Rivet op (rivet-rivet.net). Als onafhankelijk curator maakte Demeuse tentoonstellingen en pedagogische projecten in Argentinië (dixit ArteBA, Agatha Costure), Brazilië (32ste Bienal de São Paulo), Mexico (Museo de Arte Carrillo Gil), Spanje (Espai Cultural Caja Madrid) en de V.S. (Goethe Institut New York, ISCP, Kiria Koula, P!, A.I.R.). Als redacteur was ze werkzaam bij uitgevers als Archive Books, Bom Dia Boa Tarde Boa Noite, Project Projects en Roma Publications. Demeuse behaalde een Master in Curatorial Studies aan CCS Bard en een doctoraat in Romaanse Talen en Literatuur aan UC Berkeley met als onderwerp kunstkritiek en experimenten in massamedia in Spanje en Catalonië in de vroege twintigste eeuw. Haar teksten over kunst en cultuur verschenen in catalogi en publicaties als Art Papers, Art in America, Bulletins of The Serving Library, Frieze Magazine, Hyperallergic, Open, Red Hook, Witte de With Review. Momenteel is Demeuse redacteur en oprichter van dos, een website voor stemmen en tentoonstellingen in de vorm van podcasts (dos-dos.org). Demeuse was als docent verbonden aan Columbia University, leidde de Exhibition Making Practicum als onderdeel van de Master in Curatorial Practice aan de School of Visual Arts en leidt momenteel een seminarie over schrijven en grafische vormgeving aan Barnard College.