Hoe hechten we waarde aan dingen? Hoe denken we over materiële cultuur in relatie tot ons alledaags bestaan? Samen met School in Common nodigen we je hartelijk uit om deel te nemen aan de workshop From Object to Zine. De workshop heeft als doel om materiële denkwijzen te ontwikkelen voor het begrijpen van onze alledaagse omgeving. We vragen onze deelnemers een persoonlijk object mee te nemen naar Witte de With en aan de hand daarvan een zine te ontwikkelen in relatie tot het object. Wij zorgen voor de nodige materialen, media en technieken om mee te experimenteren; van het te verwachten knip-en-plak-materiaal tot fysieke materialen (textiel, klei, verf) en reproductietechnieken (polaroidcamera’s en scanners).

Dit evenement wordt gepresenteerd als onderdeel van het door studenten geleide programma Parallel Curriculum van Studium Witte de With. Voor de workshop Object to Zine werkt Parallel Curriculum deelnemer Sander Hintzen samen met Rosa Paardenkooper, conservator en kritisch pedagoog van het initiatief School in Common.

Over Parallel Curriculum

Het Parallel Curriculum van Studium Witte de With is een studenten gedreven educatie initiatief van Witte de With Center for Contemporary Art. Elk jaar werkt een selecte groep studenten samen uit verscheidene academische en creatieve disciplines om verschillende kennisgebieden in het hoger onderwijs te overbruggen, culminerend in de programmering van door studenten geleide evenementen.

Deelnemers van 2019 zijn: Maud Berden (Piet Zwart Institute), Rosa Elk (Vrije Universiteit Amsterdam), Sander Hintzen (Stockholms Universitet), Jasmijn Linden (Willem de Kooning Academie), Salvador Miranda (Piet Zwart Institute), en Adam Patterson (Piet Zwart Institute).