Witte de With Centrum voor Hedendaagse Kunst in Rotterdam, toont ontwikkelingen in de internationale beeldende kunst met tentoonstellingen, publicaties, symposia, lezingen en filmvertoningen. PR & communicatie spelen binnen deze activiteiten een bijzondere rol. De activiteiten bij Witte de With zijn gericht op verschillende publieksgroepen en vereisen daarom gerichte externe communicatie, van website en social media tot het bendaderen van pers.

Als stagiair(e) PR & communicatie werk je mee aan alle activiteiten van de afdeling marketing en communicatie en maak je onder begeleiding van een professioneel team kennis met de wereld van internationale hedendaagse beeldende kunst.

Wat ga je (onder andere) doen?

  • Ondersteunen van de Communicatie, Marketing & PR afdeling en de Business Coördinator;
  • Coördineren en optimaliseren van Google Adwords;
  • Meewerken aan de productie en verspreiding van alle communicatiemiddelen rondom verschillende tentoonstellingen en projecten;
  • Bijdragen aan communicatieplannen en het strategisch communicatiebeleid;
  • Meedenken over het bereiken van (nieuw) publiek;
  • Meehelpen met het organiseren van diverse activiteiten en bijeenkomsten voor relaties van Witte de With, bijvoorbeeld voor leden van ons nieuwe lidmaatschapsprogramma, bij Witte de With en op externe locaties;
  • Research naar bijvoorbeeld bedrijven en particulieren;
  • Overige werkzaamheden op de afdeling (afhankelijk van actuele activiteiten).

Witte de With vraagt

Je hebt een HBO/universitair denkniveau, kennis over en grote belangstelling voor hedendaagse kunst met een hart voor communicatie en marketing, grote affiniteit (en liefst ervaring) met social media en Google AdWords, goede sociale vaardigheden, zelfstandigheid, goede taalbeheersing en natuurlijk een flinke dosis enthousiasme en creativiteit. Vanwege het internationale karakter van het Witte de With team is een goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en schrift een must.

Witte de With biedt

Witte de With biedt een inspirerende omgeving waar je wordt gewaardeerd en gestimuleerd, zelfstandig werkt, goed wordt gecoacht en werkervaring opdoet. Je werkt nauw samen met iedereen in het team, onder leiding van de afdeling marketing en communicatie.

Periode

  • Aanvang: maart 2019
  • 24-32 uur per week (in overleg)
  • Voor een periode van 4-5 maanden

Reageren

Stuur een brief en cv uiterlijk vrijdag 1 maart naar: Jeroen Lavèn via [email protected]
Voor meer informatie bel je +31 (0)10 4110144.