De deelnemers van het Werk-Leer project 2018 waren: Gizem Adanur, Chloe Blansjaar, Tayler Calister, Mohamed Chajid, Sjoerd van Kampen, Stijn Kemper, Eva Langstraat, Joy Ravenswaaij en Sytze van der Wolk. Deze negen deelnemers hebben in de zes maanden gewerkt aan de nieuwe identiteit en de ontwikkeling van het doel om blijvende verandering in de instelling aan te brengen door inclusiviteit en collectieve leeractiviteiten.

De deelnemers kregen gedurende de zes maanden 3 aantal workshops/masterclasses per maand om hun voor te bereiden en ontwikkelen op het gebied van identiteit. De workshops werden gegeven door:

  • Jan Pier Brands; Introductie van een kunstinstelling
  • Alia Azzouzi; Ondernemen
  • Florian Cramer; Hedendaagse beeldcultuur - subcultuur
  • Mitchell Esajas; Verborgen en hedendaags racism
  • Zoe Cochia; Cultureel erfgoed en ondernemen
  • Jan van Heemst; Discriminatie en intersectionaliteit
  • Nathalie Cijntje; Identiteit
  • Krista Jantowski; Ondernemen
  • Teana Boston-Mammah; Sociale identiteit
  • Vincent de Boer; Calligraphy
  • Odair Pereira; Fashion design/branding
  • Sofia Hernandez Chong Cuy; Institutionele naamgeving

Het collectieve leerproces achter de naamgeving van MELLY, de tentoonstellingsruimte op de begane grond van Witte de With, wordt in kaart gebracht in een korte video van Merijn van den Brand. Bekijk 'm hieronder.