Witte de With Contemporary Art
Ari Benjamin Meyers
M
Ari Benjamin Meyers

Ari Benjamin Meyers (1972, New York) is oprichtend directeur van de Kunsthalle for Music. Hij woont en werkt in Berlijn. Het bij Walter König uitgegeven boek Music on Display (2016) geeft een actueel overzicht van zijn werk. Meyers kreeg zijn opleiding tot componist en dirigent aan Juilliard School, Yale University, en Peabody Institute. In zijn werk doet hij onderzoek naar de structuren en processen die performatieve, sociale en ongrijpbare eigenschappen van muziek opnieuw kunnen definiëren. Onder eerdere solotentoonstellingen en projecten zijn: Black Thoughts, Esther Schipper (2013); Chamber Music (Vestibule), Berlinische Galerie (2013-2014); Just in Time, Just in Sequence, This is Not Detroit Festival, Schauspielhaus Bochum (2014); The Verismo Project (Franz Hartwig, A Most Wanted Man) Kino International Berlin (2015); Beating Time, Martin-Gropius-Bau Berlin (2015); Duet, Darb 1718, Cairo (2015); Memories of the Future, Museum of Modern Art Warsaw (2016); The Name of This Band is The Art, RaebervonStenglin Zürich (2016); en in Hamburger Bahnhof, Berlijn (2016). Actuele en aankomende tentoonstellingen vinden plaats bij Spring Workshop, Hong Kong (2017); Lenbachhaus, München (2017), en Witte de With (2018). Meyers heeft gewerkt en opgetreden met diverse bands, waaronder The Residents, Einstürzende Neubauten en Chicks on Speed. Enkele van zijn samenwerkingsprojecten zijn: Ravel, Ravel, Franse Pavilioen, 55ste Biënnale van Venetië (2013) met Anri Sala; Morphy, Fondation Louis Vuitton (2014); T.451, Tensta Konsthall (2012); K.62/K.85, Performa '09, New York (2009) allen met kunstenaar Dominique Gonzalez-Foerster. Onder zijn samenwerkingen met kunstenaar Tino Sehgal zijn: Symphony X (installation version), KW Berlin en K21 Dusseldorf (2014); This Variation, Documenta 13 Kassel (2012) en het ballet Untitled, dat in september 2016 in première ging in de Parijse Opera. Meyers was Music Director van de groepstentoonstelling Il Tempo del Postino, samengesteld door curator Hans Ulrich Obrist en kunstenaar Philippe Parreno (Manchester International Festival, 2007 en Art Basel, 2009).