Witte de With Contemporary Art
Amira Gad
M
Amira Gad

Amira Gad (Egypte / Frankrijk) was Managing Curator / Publicaties bij Witte de With Center for Contemporary Art (Rotterdam, Nederland) waar ze werkte van 2009 tot 2014, voordat zij naar Londen verhuisde waar ze is aangesteld als Exhibitions Curator bij de Serpentine Galleries. Zij is curator van de tentoonstelling Blue Times in Kunsthalle Wien (Wenen, Oostenrijk). In 2012 werd zij aangesteld als curator voor de Collectors of Contemporary Art (C.o.C.A.)-commissie met de solo-presentatie The Retired Engineer van Jay Tan. Ze produceerde en (co-)cureerde verschillende tentoonstellingen en evenementen, waaronder de groepstentoonstelling The Temptation of AA Bronson; I am for an art criticism that…, een 2-daagse symposium gepresenteerd in Witte de With en in het Stedelijk Museum Amsterdam; Short Big Drama (met Nicolaus Schafhausen), een solo tentoonstelling van Angela Bulloch bij Witte de With. Gad was betrokken bij de productie en de redactie van diverse publicaties over hedendaagse kunst, waaronder Morality in Fragments (2014); The Crime Was Almost Perfect (2014); Source Book 10: Angela Bulloch (2012); Rotterdam – Sensitive Times (2013) door Lidwien van de Ven; en heeft bijgedragen aan een aantal publicaties, waaronder de kritische reader door kunstenaar Mario Pfeifer, A Formal Film in Nine Episodes, Prologue & Epilogue (2013) en Source Book 8: Edith Dekyndt (2010). Ze is ook Correspondent Editor voor Ibraaz (www.ibraaz.org), een online publishing forum gewijd aan de hedendaagse beeldcultuur in het Midden-Oosten & Noord-Afrika.