Eric Baudelaire

Some Tomorrows (Le Monde, avril 2009)
2005-2016

Zeefdruk op glas en papier, oplage 1/1 + 1AP
80,7 x 111,2 cm
Courtesy de kunstenaar en Galerie Greta Meert, Brussel

€ 10.900

Het Franse dagblad Le Monde komt 's middags uit en is gedateerd op de volgende dag. In de afgelopen tien jaar heeft Eric Baudelaire af en toe collages gemaakt van de afbeeldingen van één exemplaar van de dagelijkse editie van Le Monde. Samen vormt de serie Some Tomorrows een fragmentarisch en subjectief beeld van gebeurtenissen en cultuur sinds 2005, toen hij begon te werken als kunstenaar. Het werk Some Tomorrows (Le Monde, avril 2009) was opgenomen in The Music of Ramón Raquello and his Orchestra, een monografische presentatie van het werk van Baudelaire, te zien bij Witte de With Center for Contemporary Art van 27 januari - 21 mei 2017.

Daniel Dewar & Grégory Gicquel

Stone marquetry with bidets
2017

Marmer, graniet
100 x 80 x 2 cm
Courtesy de kunstenaars

€ 16.950

Het iconoclastische werk van Daniel Dewar en Grégory Gicquel valt buiten de gevestigde codes van sculptuur en gaat een fysieke, constant hernieuwde relatie aan met materialen en processen. Dit gebeurt aan de hand van een hyperbewustzijn van vakmanschap en de traditie van het medium zelf, waarvan en passant de grenzen worden opgerekt. Het werk Stone marquetry with bidets was opgenomen in THE NUDE AND THE SAP, een tentoonstelling met bestaande en nieuwe werken van het kunstenaarsduo, te zien bij Witte de With Center for Contemporary Art van 14 april - 9 juli 2017.

Goshka Macuga and Ahmet Öğüt

Zonder titel
2017

Een werk bestaand uit twee aluminium sculpturen
links: 42 x 40 x 30 cm — rechts: 42 x 40 x 30 cm
Courtesy de kunstenaars

€ 16.950

Ahmet Öğüt verleende Goshka Macuga de vrije hand over zeven werken uit zijn fotografische reeks Mutual Issues: Inventive Acts (2008). Op basis van nauwkeurige observaties van het dagelijks leven in de straten van Istanbul, tonen deze foto's de absurditeit van 'het alledaagse', een gebaar dat Macuga heeft overgenomen door hun alledaagse vorm als uniforme fotografische serie te transformeren in drastisch veranderde gecomprimeerde objecten. Dit werk was onderdeel van de tentoonstelling Öğüt Macuga Episode 2: The Show is Over, te zien bij Witte de With Center for Contemporary Art van 8 september - 31 december 2017.

Douglas Coupland

The Cloud Is The New Infinity
2017
Part of Slogans for the Twenty-First Century

Archival inkjet print op aquarelpapier

60 x 70 cm
Oplage van 30, gesigneerd en genummerd
Courtesy van de kunstenaar en Daniel Faria Gallery, Toronto

Prijs: € 500 (zonder lijst) / € 900 (ingelijst met ArtGlass)

Met The Cloud Is The New Infinity (2017) presenteert de gerenommeerde auteur en kunstenaar Douglas Coupland een exclusieve versie van één van zijn beroemde serie Slogans for the Twenty-First Century. Zijn solotentoonstelling Bit Rot was te zien bij Witte de With van 11 september 2015 tot en met 3 januari 2016.

De prijs is inclusief BTW binnen de EU; buiten de EU bedraagt de BTW 0%.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sarah van Overeem – van der Tholen, Business Coordinator, bel 010 – 411 01 44 of mail naar [email protected].

—Downloads