Witte de With Centrum voor Hedendaagse Kunst in Rotterdam, toont ontwikkelingen in de internationale beeldende kunst met tentoonstellingen, publicaties, symposia, lezingen en filmvertoningen. Educatie neemt binnen deze activiteiten een bijzondere plek in. Educatie bij Witte de With staat voor een diversiteit aan educatieve programma’s en projecten voor verschillende publieksgroepen: verscheidenheid in kennisniveau, culturele achtergrond en leeftijd, voor onderwijs en als vrijetijdsbesteding.

Ter versterking van het educatie team is Witte de With op zoek naar freelance Art Mediators. Het team Art Mediators van Witte de With draagt zorg voor rondleidingen, workshops en educatieve projecten. Als Art Mediator ben je verantwoordelijk voor de bemiddeling van de artistieke inhoud en context naar de verschillende doelgroepen toe. Hieronder vallen kinderen, jongeren en volwassenen, van beginners tot liefhebbers en professionals.

Taken:

  • Bestuderen en beheersen van de context en inhoud van de artistieke programma’s van Witte de With.
  • Actieve participatie bij het uitwerken van het educatie en bemiddelingsaanbod.
  • Rondleidingen, workshops en andere bemiddelingsactiviteiten begeleiden.

Profiel:

  • Goede kennis van internationale beeldende kunst en in het bijzonder actuele kunst.
  • Beheersing van het Nederlands en Engels (andere taalvaardigheden zijn ten zeerste welkom).
  • Didactische opleiding, vaardigheden en/of ervaring wordt gewaardeerd.
  • Flexibele beschikbaarheid op minimaal 4 dagen per week.
  • Sterke communicatieve vaardigheden.

Solliciteren:

Stuur een volledige CV samen met een motivatiebrief (max. 1 A4) met daarin volgende items opgenomen:

  • Waarom ben je geïnteresseerd om deel uit te maken van het educatie- en bemiddelingsprogramma van Witte de With.
  • Beschrijf een ervaring die je perceptie op hedendaagse kunst en kunstbemiddeling heeft beïnvloed

Deadline & adres

Stuur sollicitaties voor 2 november naar Yoeri Meessen via [email protected].
Voor meer informatie bel je +31 (0)10 4110144.