Omschrijving

Het informeren, interesseren en enthousiasmeren van verschillende publieksgroepen vormen de kern van deze stage. Je werkt mee aan alle vormen van externe communicatie: van de website en sociale media tot het benaderen van pers en het organiseren van kleinschalige publieksevenementen. Tijdens de stage ben je werkzaam op het gebied van marketing en communicatie, redactie en business.

Werkzaamheden

  • Ondersteunen van de Communicatie, Marketing & PR afdeling en de Business Coördinator;
  • Coördineren en optimaliseren van Google Adwords;
  • Meewerken aan de productie en verspreiding van alle communicatiemiddelen rondom verschillende tentoonstellingen en projecten;
  • Bijdragen aan communicatieplannen en het strategisch communicatiebeleid;
  • Meedenken over het bereiken van (nieuw) publiek;
  • Meehelpen met het organiseren van diverse activiteiten en bijeenkomsten voor relaties van Witte de With, bijvoorbeeld voor leden van Club Witte de With, bij Witte de With en op externe locaties;
  • Research naar bijvoorbeeld bedrijven en particulieren;
  • Overige werkzaamheden op de afdeling (afhankelijk van actuele activiteiten).

Profiel

Je bent interdisciplinair ingesteld, niet bang om de handen uit de mouwen te steken en je hebt een proactieve houding. De werkzaamheden zijn divers en je krijgt de kans diverse vaardigheden te ontwikkelen.

Eisen

  • Studie op HBO/ WO niveau, bijvoorbeeld Kunstgeschiedenis, Journalistiek, Communicatie, Marketing of Cultuurwetenschappen;
  • Uitstekende sociale vaardigheden en een representatieve uitstraling;
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en bij voorkeur ook Engels;
  • Je bent actief op sociale netwerksites;
  • Interesse in marketing en hedendaagse kunst is een must;
  • Bij voorkeur woonachtig in Rotterdam e.o.

Kenmerken

Gevarieerd takenpakket. Informele werksfeer in een klein en gemotiveerd team; je wordt onderdeel van een nationaal en internationaal netwerk in de beeldende kunst; er is ruimte voor eigen initiatief. De precieze invulling van de stage kan aangepast worden aan het niveau van de student en eisen van de opleiding.

Periode

Wij bieden stages aan van 3 – 4 dagen per week gedurende een aaneengesloten periode van minimaal 4 maanden en maximaal 6 maanden. Start: zo snel mogelijk.

Solliciteren?

Stuur voor dinsdag 10 oktober 2017 een korte motivatiebrief met CV naar: Milou van Lieshout, applications@wdw.nl, o.v.v. 'Internship PR & Communication'. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Milou van Lieshout via 010-4110144.